Friday, November 20, 2009

TeRKenaNG

minggu nie ke'bz'an invigilate xm dan ia menyebabkan saya dilanda kemalasan untuk meng'update' blog. juz to share something... at the first day invigilating xm, saya ditempatkan di puncak kayangan. huhhu. puncak kayangan adalah nama lain yang kami beri buat kelas2 yang berada di tingkat paling tinggi. bayangkan lah dengan perut yang memboyot nie.. terpaksa mendaki bangunan 3 tingkat tuh,,... fuhhhh.. sampai2 atas... mabuk.. terus x leh wat paper. sudahnya dok jer la sepanjang xm tuh. tu la.. sapa suruh mak buyung nie jaga xm kat puncak kayangan tuh. seb bek dapat group yg best. kalu idak.. x tahu la aper jadinyer.

da lama sebenarnya x naik puncak kayangan tuh. seingat aku masa tahun pertama kerja jer naik atas tuh. masa tu ngajar first batch HND. tak tahu lah naperr. tapi budak2 first batch tuh memang menakutkan. may be sebab masa tu baru grad. then dapat plak student yg jarak umur juz setahun dua dari aku. antara spesis yang menakutkan aku dan kawan2 geng2 gagak hitam. ceh.... ingat student jer pandai bagi lecturer gelaran... kami pun pandai tau.. hehehhe

tapi spesis gagak hitam tu memang la.. mentang2 la kami lecturer baru time tuh.. then umur plak x jauh beza... manjang kena buli jer la kami nieh. tapi dari sudut pelajaran.. geng2 tuh memang pandai. itu aku x nafikan. dulu setiap kali nak masuk kelas derang, rasa macam nak g berperang jerr. kena siap semua peluru2 untuk membidas apa jer yg akan terjadi.

tapi tu semua dulu..... skang nie derang da jadi mcm kawan plak. satu yg aku respect derang.. sejauh mana derang pergi.. derang x lupa asal derang..... bukan mcm sesetengah spesis yg ada skang.. belum apa2 da wat lecturer mcm2. x per la...... biarkan si luncai terjun denga labu2 nya. hehehhe



No comments: