Friday, April 23, 2010

InsYaAllah..

mimpi adalah kunci
untuk kita menakhlukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya
selamanya

-- laskar pelangi :: nidji --


ya ampun.. ngantuknyer time nieh.. camner la nak bertahan sampai kol 6 kang nie... harap2 sesi petang nie cepat la derang siap. huhuhuhu... actually i'm in da computer lab right now. budak2 tengah test programming. tengok gelagat sorang2 time derang tengah wat coding, kadang klakar pun ada, kesian pun ada. tapi nak wat camner. da namanyer test. x kan aku nak pi ajar sorang2 kot. apa2 pun aku doakan yg terbaik untuk derang semua. some of them ak tgk boleh buat. but some of them entahlah. person yg entahlah tuh, person yg sama dlm kelas yg wat x tahu jer biler aku ngajar. x perlah. insyaaallah u all berjaya.



laskar pelangi.. pad aku satu lagu yang cukup indah bait2nya jika kita hayati. setiap dari kita ada impian. impian untuk berjaya.. impian untuk keluarga.. bah kan impian untuk diri sendiri. namun.. adakah cukup dengan sekadar bermimpi tanpa berusaha... adakah sesuatu yg kita usahakan itu akan datang bergolek? itu yg aku cuba untuk katakan kepada cik/en student yg aku sayangi... u all mengimpikan untuk berjaya.. tapi some of u hanyut dalam mimpi yg u cipta sendiri. kejayaan bukan sesuatu yg kita boleh dapat dlam sehari... ia memerlukan pengorbanan. kalu kamu x mampu nak korbankan sikap malas kamu... camner kamu nak berjaya....

fikirkanlah adik2 semua.... saya x marah.. cuma frust.....

No comments: