Thursday, October 7, 2010

Wan NyaNg.. CePat2 SiHaT ye

di saat kami menanti hari untuk wan dan atuk berangkat ke tanah suci.. kami dikejutkan dengan panggilan telefon yg mengatakan wan nyang di unit kecemasan. Ya Allah, lindungilah nenda ku ini. Ya Allah kau kurniakanlah nenda ku ini kesihatan yang berkekalan. Agar aku mampu untuk bersamanya walau untuk sehari lagi... agar semua puteri2 ku bisa bermain2 bersama moyangnya.

truthly.. mama tidak bersedia untuk kehilangannya. Adel.. Dni.. Fyna.. mama titipkan disini foto moyangmu.. agar suatu ketika nanti kau mampu mengenali wajah yang sungguh bermakna bagi mama. jika pun kamu tidak mampu mengingati belaiannya ketika kelahiranmu.. ketika memandikan mu.. cukuplah jika kamu mengingati wajahnya. masih lagi dalam ingatan mama.. ketika mama dimasukkan ke HTJ untuk bed-rest ketika mengandungkan kamu... dia tetap dengan keputusannya untuk dtg melawat walaupun ditegah oleh wan chik.

sesungguhnya.. insan ini besar ertinya dalam kehidupan mama... teringat dahulu setiap kali cuti sekolah.. pasti mama akan berada di kampung untuk berada dengan atuk dan wan...

Ya Allah.. kau lindungilah dia...........











along sayang wan


No comments: